Pages

Friday 11 May 2012

KALAU lah

erm
how to start my writing
*thinking*

first of all
i want to say sorry 
=(

yeah..
maybe this entry are mostly story about my feeling at all
and who knows
maybe ada yg tak suka 'emo2' ni
but for sure
this is only my space to expressed about my feeling
besides Allah S.W.T.

ahaks.. 
*chill la der =)

entry KALAULAH
yeah!!
*mcm mne nk mula kan ni...~ ~
chaiyok2
u can do it
Bismillahirrahmanirrahim
*inhale..exhale*

wahai hati,
dengarlah luahan hati ku,

saban hari,
aku kene terima kenyataan
bahawa aku telah jauh menyimpang dari landasan yg benar
aku dikelilingi oleh dosa
sama ada aku sendiri sedar ataupun tidak
tak mampu utk ku mengira berapakah jumlah dosa ku
adakah aku mampu utk masuk syurga-Mu
cukup ke bekalan aku utk ke sana
dengan siapa aku nk msuk nanti
erm..
mestilah aku nak msuk dengan org2 yg aku sayang
siapa org2 yg aku sayang
this is org2 yg aku sayang :

my parents
my siblings
my whole family
my friends
n
|
|
|
\/
 my future wife
*klw ada anak- termasuk dlm the whole family
hee =)

now
i have the one special in my heart
even i dont know 
im ready or not to take him as my bride
taknak terlalu berharap
nnt kecewa
takut karam di pertengahan jalan
klw dah jodoh
takkan ke mana
kan awk?

#bak kata UAI : haram utk jadikan wanita sebagai kekasih tetapi
tiada niat utk menikahinya

yeah!!
ayat ustaz azhar idrus kembali menyedarkan aku
ye..
mmg aku ada niat utk menikahinya
utk jadikan dia sebagai isteriku yg sah

 but
persoalannya ialah
adakah aku bersedia menjadi :
 suami kepada isteriku
bapa kepada anak2 ku
ketua kepada keluargaku
imam kepada keluargaku
dan wali kepada anak2 ku

telahkah aku bersedia dari
A ~ Z
mampukah aku memegang tanggungjawab ini
sedangkan tanggungjawabku kepada ibubapa ku
masih lagi terkapai2
layak kah aku?

mmg selalu kita dgr
kita hanya merancang
tapi Allah yg menentukan

dan mungkin!!
aku hanya merancang
*kenyataan ini membuatkan aku serba salah
serba salah ke atas diri sendiri dan ke atas dirinya

ada kah dia org nya?
tidakkah masih terlalu awal utk semua ini
sudah cukup ke bekal ku utk menjadi milik nya
mampukah aku utk membimbingnya
sedangkan skrg pon aku masih lagi hanyut

NAH !!
the answer is 
!!NO!!
aku tak nak ambil risiko
but now
aku dah berazam
kejar akhirat
aku akan berusaha utk menjadi yg terbaik di mata semua org
dan Allah S.W.T.


dear, <3
buat pelengkap tulang rusuk kiri ku
dan 
jodoh ku yg telah ditetapkan seawal usiaku 4bulan di dalam kandungan mamaku

im just hope tht
i want to bring u with me to the JANNAH
sy nk awk memasuki pintu syurga bersama dengan sy
and
i want u to be only my angel in JANNAH
u r the most beautiful thing tht i never had
n u r the one that makes my worlds beautiful dear.
i hope it is u
segalanya kita akan tempuhi bersama2
dan saya
tak akan pernah menyesal kerana pilih awk


Jodoh Itu Rahsia ALLAH, Sweet Kan ALLAH, DIA Nak Bagi Kejutan Dekat Kita.. -



SeBab,
SEKUAT mana kita SETIA...

SEHEBAT mana kita MERANCANG...
SEJAUH mana kita MENUNGGU...
SEKERAS mana kita BERSABAR...
SEJUJUR mana kita MENERIMA PASANGAN KITA...

Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama..Kita Tetap Tidak Akan Bersama..Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang..Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya 

sekian saja ;
assalamu'alaikum
=)

#even saya tahu suatu hari nanti awk akn terbaca entry ini..



No comments:

Post a Comment